Foto: Pavel Bielik

Marek Kuboš (*1970)
Marek Kuboš je slovenský dokumentarista, který vystudoval v 90letech filmovou fakultu VŠMU. Jeho tvorba se vyznačuje tématickou rozmanitostí a snahou tvořit společensky angažované výpověďi. Vzorem pro Marka Kuboše byl jeho pedagog Dušan Hanák, což je nejvíce znát na jeho absolventském filmu Cesta fotografa, kde se zabývá pohledem jedné osoby na svět seniorů. Jeho další film zobrazoval prostředí železniční stanice Žel. st. 2 tr. Kraľovany (1998). Ve filmech Hlas 98 (1999) a Taká malá propaganda (2001) ostře kritizoval společensko politickou situaci na Slovensku v 90.letech. V roce 2018 na sebe Marek Kuboš po několika letech opět upozornil dokumentárním filmem Poslední autoportrét (2018), se kterým vyhrál na MFDF Ji.hlava Zvláštní uznání poroty Mezi moři. Jeho filmové vzkříšení po 13ti letech nesmí na vzkříšeném REC Festu chybět.

Foto: Dora Kubíčková (Filmový přehled)

Kateřina Karhánková (*1988)
Kateřina Karhánková vystudovala výtvarnou střední školu Václava Hollara a Katedru animované tvorby na pražské FAMU, kde mj. realizovala úspěšné studentské filmy Nový druh (2013), jenž byl zakoupen do sbírek MoMA v New Yorku, Tonda a bacil (2014) kombinující animační techniku s hraným filmem, a Plody mraků (2017), který získal uznání v Mezinárodní soutěži studentských filmů na Anifilmu, byl vybrán na prestižní festival animovaných filmů v Annecy a zvítězil v sekci Best European Short Animation na filmovém festivalu Cinekid zaměřeném na dětskou tvorbu. Ve spolupráci s Alexandrou Májovou v současnosti Kateřina Karhánková připravuje animovaý seriál Mlsné medvědí příběhy, jehož pilotní epizoda Hurá na borůvky získala Zlatý střevíček za nejlepší animovaný film na loňském Zlín Film Festu. Kompletní večerníčkový seriál by měl mít premiéru na obrazovkách České televize na podzim tohoto roku.

Foto: lfs.cz

Iva Hejlíčková (*1965)
Vystudovala Fakultu žurnalistiky na Univerzitě Karlově v Praze. Její začátky se pojí s pozicí tiskové mluvčí Filmového studia Barrandov. Mezi lety 1991 a 2009 působila jako šéfredaktorka časopisu Cinema. Od roku 2015 do roku 2018 působila jako členka rady Státního fondu kinematografie. V roce 2011 se stala programovou ředitelkou Letní Filmové školy v Uherském Hradišti, kde působí doposud. Mimo svou recenzentskou činnost je také autorkou biografií filmových tvůrců a textů zaměřených na kinematografii klasického Hollywoodu.